Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 33 im. Stanisława Ligonia w Katowicach
„TRZEBA LUDZIOM NIEŚĆ RADOŚĆ,
TRZEBA JĄ RZUCAĆ PEŁNYMI GARŚCIAMI”
STANISŁAW LIGOŃ
„NAUKA W SZKOŁACH POWINNA BYĆ PROWADZONA W TAKI SPOSÓB, ABY UCZNIOWIE UWAŻALI JĄ ZA CENNY DAR, A NIE ZA CIĘŻKI OBOWIĄZEK”.
ALBERT EINSTEIN
MISJA
Misją Szkoły jest wykształcenie i wychowanie ucznia, który jest Patriotą, Europejczykiem i Obywatelem Świata szanującym tradycje przodków.
W naszej szkole uczeń zdobywa wiedzę umożliwiającą dalszą naukę i pracę, rozwija własne zainteresowania, jest twórczy i kreatywny.
Jesteśmy szkołą bezpieczną. Rozwijamy aktywne i odpowiedzialne postawy uczestniczenia w życiu społecznym. Wpajamy system wartości etycznych i moralnych. Przygotowujemy do aktywnego udziału w życiu kulturalnym i społecznym. Uczymy szacunku wobec innych oraz wzajemnej tolerancji. Stale wzbogacamy ofertę edukacyjną. Kultywujemy tradycję szkolną, regionalną i narodową.
WIZJA
Jesteśmy szkołą kreowania aspiracji edukacyjnych uczniów. Stwarzamy im warunki do uzyskania wykształcenia na wysokim poziomie oraz rozwoju indywidualnych zainteresowań, poprzez możliwość udziału w różnorodnych zajęciach. Uczniowie pragną w przyszłości zdobyć jak najwyższe wykształcenie. Nauczyciele stawiają uczniom wysokie wymagania jeszcze wyższe kierują do siebie. Pracownicy niepedagogiczni mają udział w realizacji celów szkoły podwyższając swoje kwalifikacje zawodowe, a rodzice aktywnie uczestniczą w rozwoju swoich dzieci
PRIORYTETY SZKOŁY:
Nauka i nauczanie jako pasja
Uczeń naszej szkoły:
- lubi i chce się uczyć
- poszerza swoje wiadomości korzystając z różnych źródeł
- cieszy się z sukcesów, ale potrafi zaakceptować porażki
- posiada zainteresowania i rozwija je
- umiejętnie korzysta z oferty szkolnych zajęć pozalekcyjnych;
- mądrze wykorzystuje najnowsze zdobycze TIK;
- potrafi się porozumieć z kolegami z zagranicy w dwóch językach obcych
- czuje się w szkole bezpiecznie;
- zna i stosuje zasady bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni
Nauczyciele naszej szkoły:
- są wykształceni i mają możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji,
- pracują z pasją,
- wykazują się kulturą osobistą i otwartością na potrzeby uczniów,
- stosują innowacje i eksperymenty pedagogiczne w pracy z innymi uczniami,
- cieszą się autorytetem, budzą zaufanie wychowanków i rodziców;
- uczą uczniów bezpiecznego poruszania się w cyberprzestrzeni
Rodzice naszej szkoły:
- współtworzą wraz z nauczycielami „szkołę otwartą”;
- mają wpływ na decyzje i są obecni w życiu szkoły;
- wspierają dzieci w stosowaniu zasad bezpiecznego Internetu.
Wprowadzanie w świat wartości
Uczeń naszej szkoły:
- zna normy dobrego zachowania i według nich postępuje; przestrzega kultury języka;
- uczy się szacunku dla różnych tradycji i kultury w imię szeroko pojętej tolerancji;
- uczy się oceniać swoje zachowanie i ponosi konsekwencje swojego postępowania;
- umie przeciwstawić się złu;
- jest asertywny,
- jest świadomy swoich praw i praw innych ludzi – zna swoją wartość, zna i respektuje prawa innych
- dba o sprawność swego ciała, nie stosuje używek, zna zasady zdrowego odżywiania i stosuje je;
- szanuje przyrodę, ma pozytywny wpływ na środowisko;
- zna i szanuje symbole narodowe: hymn, flagę, godło;
- świadomie bierze udział w obchodach rocznicowych, korzysta z dóbr kultury;
- pielęgnuje pamięć w trakcie „spotkań pokoleń" przybliżających najnowszą historię Polski;
- rozwija wiedzę o kulturze własnego regionu;
- zna zwyczaje i tradycje swoich rówieśników z krajów europejskich;
Nauczyciele i rodzice naszej szkoły:
- wspólnie promują i egzekwują: zdrowy styl życia, szacunek i tolerancję dla innych, umiejętność dialogu, odpowiedzialność za własne czyny.
Uczniowie jako współgospodarze szkoły
Uczeń naszej szkoły:
- potrafi decydować o własnych sprawach, wypełniać funkcje społeczne; oraz współdecydować o życiu społeczności szkolnej;
- umie podejmować działania na rzecz społeczności szkolnej i innych;
- promuje szkołę w środowisku;
Nauczyciele i rodzice:
- promują kreatywność i inicjatywy młodzieży;
- wspierają samorządność młodzieży;
MODEL ABSOLWENTA:
Chcemy wykształcić absolwenta, który:
- Posiada wiedzę i umiejętności pozwalające na kontynuowanie edukacji, na wyższych etapach kształcenia;
- Umie żyć w społeczeństwie, potrafi współdziałać i porozumiewać się z innymi ludźmi;
- Potrafi rozwiązywać różnorodne problemy, radzi sobie z trudnościami;
- Jest przywiązany do tradycji, tożsamości narodowej i europejskiej;
- Potrafi dojrzale uczestniczyć w życiu społecznym;
- Zdecydowanie reaguje na przejawy agresji i patologie w zachowaniu innych;
- Umiejętnie korzysta z najnowszych zdobyczy techniki i nowoczesnych źródeł informacji;
ZASOBY RZECZOWE
ZASOBY LUDZKIE
POTRZEBY
BEZPIECZEŃSTWO
KREOWANIE ASPIRACJI EDUKACYJNYCH UCZNIÓW
|