SIWZ PDF Drukuj

              Znak sprawy: ZSO-7.271.1.2015

 

 

 

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 

 

Remont instalacji elektrycznej
w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 7

w Katowicach przy ul. Wincentego Witosa 23

 

W POSTĘPOWANIU W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO

 

 

 

Zatwierdzona przez:

Teresa Liburska-Łój – Dyrektor ZSO nr 7

Katowice, dnia 29.05.2015r.

 


 

1. Informacje wprowadzające

Zamawiający: Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 7

Adres do korespondencji: ul. Witosa 23, 40- 832 Katowice.

NIP: 634- 23- 86- 514; REGON: 276- 571- 697

Telefon: 32 2540371; faks: 2540371;

Adres strony internetowej: www.zso7katowice.pl, adres e-mail: sekretariat@zso7.katowice.pl

Nazwa zadania: 1.     Remont instalacji elektrycznych w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 7 w Katowicach przy ul. Wincentego Witosa 23.

Znak postępowania: ZSO-7.271.1.2015. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego należy posługiwać się tym znakiem.

 

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984, 1047 i 1473 oraz z 2014 r. poz. 423 z późn. zmianami) zwanej dalej ustawą oraz aktów wykonawczych do ustawy.

Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:

-    Biuletyn Zamówień Publicznych        Nr 79889-2015 z dnia 01.06.2015r.

-    strona internetowa Zamawiającego : www.zso7katowice.pl,

-    tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego.

2. Opis przedmiotu zamówienia

2.1 Przedmiotem zamówienia są roboty związane z wymianą instalacji elektrycznej, wykonaniem instalacji oświetleniowej ewakuacyjnej oraz przyłącze oznaczone na projekcie nr 2.

Prace będą wykonywane w segmencie D to jest

- 8 salach zajęć

- 4 zapleczach ,

-   korytarze Parter i Ip

-   klaka schodowa

-   tablica przyłączeniowa dla segm. D

Kod/y Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

    

45300000-0 - Roboty w zakresie instalacji budowlanych

45450000- 6 – Roboty budowlane, wykończeniowe, pozostałe

45310000-3 – Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45315100-9 – Instalacyjne roboty elektryczne

45315700-5 - Instalowanie rozdzielni elektrycznych

 

Uszczegółowienie opisu przedmiotu zamówienia zawarte jest w projekcie,specyfikacji technicznej warunków wykonania i odbioru robót, przedmiarze stanowiących integralną część SIWZ.

Do realizacji zamówienia Zamawiający dopuszcza użycie materiałów równoważnych, lecz o parametrach nie gorszych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.

Zamówienie należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz postanowieniami umowy, której wzór stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.

2.2 Wynagrodzenie wykonawcy za wykonanie zamówienia przyjmuje się jako kosztorysowe, a wysokość wynagrodzenia ustala się na podstawie złożonej przez niego oferty. Sposób obliczenia ceny oferty na podstawie zestawienia planowanych do wykonania prac opisano dalej.

2.3 Zapłata przez Zamawiającego wynagrodzenia wykonawcy nastąpi na wskazany rachunek bankowy wykonawcy, w terminie określonym w umowie.

3. Oferty wariantowe i częściowe, zamówienia uzupełniające.

3.1 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

3.2 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

3.3 Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.

4. Termin i miejsce wykonania zamówienia

4.1 Zamawiający wymaga, aby zamówienie było wykonane w terminie: do 05.08.2015r..

4.2 Miejscem wykonania zamówienia jest Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 7 w Katowicach przy ul. Wincentego Witosa nr 23.

5. Warunki udziału w postępowaniu oraz oświadczenia i dokumenty, jakie powinni złożyć wykonawcy, w celu ich potwierdzenia.

W postępowaniu o udzielenie zamówienia mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp (należy w tym zakresie złożyć stosowne oświadczenie, zgodne z Załącznikiem nr 2 SIWZ) oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, tj:

5.1. posiadają wiedzę i doświadczenie – Zamawiający uzna spełnienie tego warunku jeżeli wykonawca wykaże, iż w ostatnich 5 latach przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum 2 roboty w zakresie instalacji budowlanych ( instalacja wewnętrzna. elektryczna , instal. oświetleniowa ewakuacyjna i instalowanie rozdzielni ) wraz z przygotowaniem oraz robotami towarzyszącymi za kwotę 60 000 zł każda.

  • dokumenty potwierdzające spełnienie warunku:
    1. wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone – Załącznik nr 4 SIWZ.

W postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wszczynanych w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r., wykonawca może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w §1 ust. 1 pkt.2 i 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U.Nr 226, poz.1817).

5.2 dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia– Zamawiający uzna spełnienie tego warunku jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu niniejszego zamówienia, tj.: osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, niezbędne do pełnienia funkcji kierownika robót.

  • dokumenty potwierdzające spełnienie warunku:
    1. wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonywania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - Załącznik nr 7 SIWZ.
    2. oświadczenie, że osoba, która będzie pełniła funkcję kierownika robót posiada uprawnienia wymagane odpowiednimi przepisami prawa – Załącznik nr 7.

Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. nr 63, poz. 394).

5.3 nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp:

- dokumenty potwierdzające spełnienie warunku:

    1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – Załącznik nr 2a SIWZ.

b. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art.24 ust.1 pkt.2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

5.4 Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zobowiązanie takie należy złożyć w oryginale, nie dopuszcza się możliwości złożenia tego dokumentu w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

    1. w przypadku gdy inny podmiot odda wykonawcy do dyspozycji swoją wiedzę i doświadczenie Zamawiający żąda dokumentów z których będzie wynikał:
      1. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia.

5.5 Zgodnie z art. 26 ust.2d wykonawca składa:

a. listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Pzp, albo

b. informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej – Załącznik nr 3.

5.6  Zamawiający wezwie w trybie art.26 ust.3 Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub, którzy złożyli dokumenty zawierające błędy, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich uzupełnienia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania.

 

Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0-1 (zero-jedynkowym, tj. „spełnianie spełnia”); niespełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału w postępowaniu, spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania, z zastrzeżeniem art.26 ust. 3 ustawy Pzp.

6. Przyszłe zobowiązania wykonawcy realizującego przedmiot zamówienia:

Wykonawca rozszerzy uprawnienia Zamawiającego z tytułu rękojmi o gwarancję na wykonane roboty.

7. Informacja o sposobie porozumiewania się z wykonawcami i przekazywania dokumentów

7.1 Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SIWZ. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert - pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

7.2 W przypadku przedłużenia przez Zamawiającego terminu składania ofert, przedłużenie to nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SIWZ.

7.3 W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może zmienić treść SIWZ w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert. W przypadku wprowadzenia takiej zmiany, informacja o tym zostanie niezwłocznie umieszczona na stronie internetowej , na której Zamawiający udostępnia treść SIWZ.

7.4 Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informację, Zamawiający oraz Wykonawcy mają obowiązek przekazywać na piśmie, faksem lub pocztą elektroniczną.

7.5 W przypadku wezwania przez Zamawiającego do złożenia (uzupełnienia) oświadczeń, dokumentów lub pełnomocnictw w trybie art. 26 ust. 3 ustawy, oświadczenia, dokumenty
lub pełnomocnictwa należy przedłożyć (złożyć/uzupełnić) w takiej samej formie, w jakiej składa się je wraz z ofertą tj. w formie pisemnej.

7.6 Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej ma obowiązek potwierdzić fakt otrzymania faksu bądź wiadomości elektronicznej.

7.7 Informację o wyborze oferty najkorzystniejszej bądź o unieważnieniu postępowania Zamawiający zamieszcza dodatkowo na swojej stronie internetowej.

8. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami

Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami w sprawie zamówienia są:

-    Robert Piasecki tel 32 253 50 09 i Małgorzata Lizurek tel. 32 254 03 71 w. 27 (kwestie formalne) w dni robocze od 9.00 do 15.00.

9. Wadium

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

10. Termin związania ofertą

10.1. Wykonawcy będą związani ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Dzień ten jest pierwszym dniem terminu związania ofertą.

10.2. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przedłużyć okres związania ofertą Wykonawcy, którzy nie zgodzą się na przedłużenie terminu związania ofertą przestaną być uczestnikami postępowania.

 

11. Opis sposobu przygotowania ofert

11.1 Każdy Wykonawca może złożyć jedną ofertę obejmującą cały przedmiot zamówienia.

11.2 Oferta powinna być sporządzona w formie pisemnej, w języku polskim. Dokumenty, w tym oświadczenia, sporządzone w języku obcym, należy składać wraz z tłumaczeniem na język polski – nie dotyczy formularza oferty, który musi być sporządzony zgodnie z wymogiem podanym w pkt 11.10a) niniejszego rozdziału. Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert w postaci elektronicznej. Wszystkie kartki oferty powinny być trwale spięte, ponumerowane oraz zaparafowane lub podpisane przez wykonawcę/osobę (osoby) uprawnioną do występowania w imieniu wykonawcy (dalej „Osoby Uprawnione”). Ewentualne poprawki w tekście oferty muszą być naniesione w czytelny sposób i parafowane przez wykonawcę/Osoby Uprawnione.

11.3 Dokumenty obce, nie wystawiane przez wykonawcę, powinny być złożone w formie kopii kserograficznej, podpisanej przez wykonawcę/ Osoby Uprawnione za zgodność z oryginałem.

11.4 Za osoby uprawnione do podpisywania oferty i składania oświadczeń w imieniu Wykonawców uznaje się:

      1. Osoby wskazane w prowadzonych przez sądy rejestrach przedsiębiorców lub rejestrach spółdzielni.
      2. Osoby legitymujące się odpowiednim pełnomocnictwem udzielonym przez ww. osoby.
        W przypadku podpisania oferty i jej załączników przez pełnomocnika Wykonawcy, pełnomocnictwo posiadające zakres (podpisane przez osoby reprezentujące osobę prawną lub fizyczną) musi być dołączone do oferty.
      3. Wspólników, jeżeli Wykonawca prowadzi działalność w formie spółki cywilnej. Jeżeli oferta nie została podpisana przez wszystkich wspólników oferent zobowiązany jest dołączyć do oferty odpowiednie pełnomocnictwa udzielone przez wszystkich pozostałych wspólników chyba, że upoważnienie do występowania w imieniu pozostałych wspólników wynika z załączonej umowy spółki cywilnej.

 

11.5 Upoważnienie do podpisania oferty oraz potwierdzania dokumentów za zgodność
z oryginałem w imieniu wykonawcy musi wynikać bezpośrednio z przedstawionych dokumentów. Gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo, posiadające zakres, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji.

a. Pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii potwierdzonej przez notariusza.

11.6 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w pkt. 5.1-5.2 wykonawcy ci składają łącznie, natomiast w przypadku dokumentów potwierdzających że wykonawcanie podlega wykluczeniu, składa każdy z wykonawców oddzielnie.

11.7 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie:

    1. ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania,
    2. zobowiązani są ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
      o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Przyjmuje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich dokumentów,
    3. pełnomocnictwo musi wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną: fakt ustanowienia Pełnomocnictwa musi wynikać z załączonych do oferty dokumentów, wszelka korespondencja prowadzona będzie z Pełnomocnikiem,
    4. jeżeli oferta konsorcjum zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający może przed zawarciem umowy wezwać pełnomocnika do przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
    5. wszelka korespondencja dokonywana będzie z Wykonawcą występującym jako reprezentant pozostałych (lider).
    6. oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.

11.8 Zamawiający dopuszcza w postępowaniu uczestnictwo podwykonawców. Wykonawca, który zamierza wykonywać zamówienie przy udziale podwykonawcy, musi wyraźnie w ofercie wskazać, jaką część/zakres zamówienia (rodzaj pracy) wykonywać będzie w jego imieniu podwykonawca. Należy wypełnić odpowiednio Załącznik nr 1 – formularz oferty. W przypadku, gdy wykonawca nie zamierza wykonywać zamówienia przy udziale podwykonawców, należy wpisać w formularzu „nie dotyczy” lub inne podobne sformułowanie. Jeżeli wykonawca zostawi ten punkt formularza niewypełniony (puste pole), Zamawiający uzna, iż zamówienie zostanie wykonane siłami własnymi, bez udziału podwykonawców.

11.9 Wykonawcy mogą składać wszystkie wykazy, informacje czy oświadczenia także
na własnych drukach, pod warunkiem, że będą one opracowane według schematu druków załączonych do niniejszej specyfikacji.

11.10 Oprócz oświadczeń i dokumentów, jakie obowiązani są złożyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu wyszczególnionych w pkt. 5 SIWZ oferta musi zawierać:

    1. Formularz oferty przygotowany zgodnie ze wzorem podanym w Załączniku nr 1 SIWZ, będący stanowczym oświadczeniem woli wykonawcy.
      Uwaga: Zaleca się wykorzystanie przekazanego formularza oferty. Dopuszcza się formularz oferty przygotowany przez Wykonawcę pod warunkiem, że będzie on zgodny co do treści z formularzem określonym przez Zamawiającego. Dołączenie do oferty formularza o innej treści niż określony w SIWZ lub niewypełnienie wszystkich pozycji formularza ofertowego może skutkować odrzuceniem oferty.
    2. Kosztorys
    3. Pełnomocnictwo dla osoby podpisującej ofertę w imieniu Wykonawcy, jeżeli upoważnienie osoby podpisującej nie wynika z odpisu z właściwego rejestru – potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza.

11.11. Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 5.3.b) (aktualny odpis z właściwego rejestru), składają dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

      1. nie otwarto ich likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

11.12. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 11.11, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

11.13. W przypadku stwierdzenia, iż przedstawione kopie dokumentów są nieczytelne lub budzą wątpliwości, co do ich prawdziwości, Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy przedstawienia oryginałów.

11.14. W przypadku, gdy wykonawca uzna, iż pewne informacje w składanej ofercie stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i sformułuje takie zastrzeżenie, które winno zostać złożone nie później niż w terminie składania ofert – informacje te nie podlegają ujawnieniu, jako elementy oferty stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa. Informacjami takimi mogą być nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne i organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności.

11.15. Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawca obowiązany jest umieścić w osobnym opakowaniu w taki sposób, by Zamawiający mógł z łatwością określić zakres informacji objętych tajemnicą. Brak stosownego zastrzeżenia będzie traktowany, jako jednoznaczny ze zgodą na włączenie całości przekazanych dokumentów i danych do dokumentacji postępowania o zamówienie publiczne oraz ich ujawnienie na zasadach określonych w Ustawie.

11.16. Oferty powinny być tak opakowane, aby nie można było zapoznać się z ich treścią przed terminem otwarcia np. w jednej, zapieczętowanej lub w inny trwały sposób zabezpieczonej kopercie.

11.17. Opakowanie powinno być opatrzone:

    1. nazwą i adresem Zamawiającego,
    2. nazwą i znakiem zamówienia,
    3. nazwą (firmą) i adresem wykonawcy, by umożliwić zwrot nie otwartej oferty w przypadku dostarczenia jej Zamawiającemu po terminie,

11.18. Wykonawca może wprowadzić zmiany w złożonej ofercie lub ją wycofać, pod warunkiem, że uczyni to przed upływem terminu składania ofert. Zarówno zmiana jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej.

11.19. Zamawiający nie odpowiada za koszty poniesione przez wykonawców w związku z przygotowaniem i złożeniem ofert. Wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponoszą wykonawcy, niezależnie od wyniku postępowania (za wyjątkiem zaistnienia sytuacji, o której mowa w art. 93 ust. 4 ustawy Pzp)

12. Miejsce, termin składania i otwarcie ofert

12.1. Termin składania ofert upływa z dniem 15.06.2015 r. do godz. 10.00 Oferty złożone po tym terminie zostaną zwrócone bez otwierania.

12.2. Oferty należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w sekretariacie.

12.3. Publiczne otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w dniu 15.06.2015r. o godz. 12.00, w pokoju 119

12.4. Informacje ogłoszone w trakcie publicznego otwarcia ofert zostaną udostępnione nieobecnym wykonawcom na ich wniosek.

13. Opis kryteriów i oceny ofert

13.1. Oferty będą oceniane za pomocą systemu punktowego, zgodnie z poniższymi kryteriami:

Cena oferty

Ocena porównawcza. Waga kryterium ceny = 100%

Liczbę punktów P1 wg kryterium ceny oferty oblicza się zgodnie z poniższym wzorem:

          
            Cn (najniższa cena)

P1=   ---------------------------------- x 100

           Cob (cena oferty badanej)

13.2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości prowadzenia jakichkolwiek negocjacji z którymkolwiek wykonawcą, dotyczących złożonej oferty oraz dokonywania jakichkolwiek zmian w jej treści, za wyjątkiem okoliczności opisanych w art. 87 ustawy Pzp.

13.3. W toku badania ofert Zamawiający poprawi ewentualne omyłki wg zasad określonych w przepisach art. 87 ust. 2 ustawy Pzp.

14. Opis sposobu obliczenia ceny

14.1. Cenę oferty wykonawcy winni wyliczyć na podstawie kalkulacji kosztorysowej robót budowlanych, sporządzonej na podstawie przekazanego im przedmiaru robót, zgodnie z zasadami „Polskich standardów kosztorysowania robót budowlanych”, wydanie SKB z 2005 r., jako sumy iloczynów ilości jednostek przedmiarowych robót podstawowych i ich cen podstawowych, z uwzględnieniem podatku od towarów i usług (VAT), według formuły zapisanej w punkcie 3.1.1. „Polskich standardów kosztorysowania robót budowlanych”:

CK = SL · Cj + Pv gdzie

Ck –    cena kosztorysowa obiektów lub robót budowlanych

L –     ilość jednostek przedmiarowych robót dla przyjętego poziomu agregacji

Cj –    ceny jednostkowe dla ustalonych jednostek przedmiarowych robót dla przyjętego poziomu agregacji

Pv –    podatek od towarów i usług (VAT)

14.2. Podstawą obliczenia ceny za roboty budowlane jest dostarczony wykonawcom przedmiar robót wraz z specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych.

14.3. Wyko­nawca ma prawo do samodzielnego decydowania o przyjęciu określonych podstaw do ustalenia nakładów rzeczowych dla poszczególnych pozycji przedmiarowych robót.

14.4. Podstawy cenowe kalkulacji dla wyliczenia cen jednostkowych robót ustalane są przez wykonawcę, na podstawie kalkulacji własnych i/lub danych rynkowych.

14.5. Cenę jednostkową dla określonej roboty wykonawca może obliczyć według formuły:

Cj = Rj + Mnj + Sj + Kpj + Zj gdzie:

Ck – cena jednostkowa określonej pozycji przedmiarowej

Rj – cena kosztorysowa robocizny na jednostkę przedmiarową robót

Mnj – cena kosztorysowa materiałów na jednostkę przedmiarową robót łącznie z kosztami zakupu

Sj – cena kosztorysowa pracy sprzętu na jednostkę przedmiarową robót

Kpj – koszty pośrednie na jednostkę przedmiarową robót

Zj – zysk kalkulacyjny na jednostkę przedmiarową robót

14.6. Poziom agregacji robót ustala się na poziomie robót prostych, zgodnie z punktem 2.15. podpunkt 1 „Polskich standardów kosztorysowania robót budowlanych„.

14.7. Wykonawca powinien uwzględnić wszelkie szczególne warunki prowadzenia robót oraz określone w umowie warunki udostępnienia mu na placu budowy wody, energii elektrycznej, ciepła, łączności telefonicznej i sposób zapłaty za korzystanie z tych mediów jak i za obiekty, które będą udostępnione wykonawcy, jako zaplecze budowy.

14.8. Ceny winny obejmować następujące składniki kosztowe, które należy ująć podczas kalkulacji cen jednostko­wych poszczególnych pozycji przedmiaru robót:

    1. Koszty bezpośrednie, w tym:
      1. Koszty wszelkiej robocizny do wykonania danej pozycji przedmiaru robót, obejmujące płace bezpośrednie, płace uzupełniające, koszty ubezpieczeń społecznych i podatki od płac,
      2. Koszty materiałów podstawowych i pomocniczych do wykonania danej po­zycji przedmiaru robót, obejmujące również koszty dostarczenia materiałów z miejsca ich zakupu bezpośrednio na stanowiska robocze lub na miejsca składowania na placu budowy,
      3. Koszty użycia wszelkiego sprzętu budowlanego i środków transportu, nie­zbędnych do wykonania danej pozycji przedmiaru robót, obejmujące rów­nież koszty sprowadzenia sprzętu na plac budowy, jego montażu i demonta­żu po zakończeniu robót.

b. Koszty ogólne budowy, w tym:

1. Koszty zatrudnienia przez wykonawcę personelu kierowniczego, techniczne­go i administracyjnego budowy, obejmujące wynagrodzenie tych pracowni­ków niezaliczane do płac bezpośrednich, wynagrodzenia uzupełniające, koszty ubezpieczeń społecznych i podatki od wynagrodzeń

2. Wynagrodzenia bezosobowe, które według wykonawcy obciążają daną budowę,

3. Koszty zużycia, konserwacji i remontów lekkiego sprzętu, przedmiotów i narzędzi kwalifikowanych jako środki nietrwałe,

4. Koszty bezpieczeństwa i higieny pracy, obejmujące koszty wykonania niezbędnych zabezpieczeń stanowisk roboczych i miejsc wykonywania robót (oznakowanie, ogrodzenie), koszty odzieży i obuwia ochronnego, koszty środków higienicznych, sanitarnych i leczniczych,

5. Koszty zatrudnienia pracowników zamiejscowych,

6. Koszty zużycia materiałów oraz energii na cele administracyjne i nieprodukcyjne budowy,

7. Koszty podróży służbowych personelu budowy,

8. Koszty badań jakości materiałów, robót i prób odbiorowych przewidzianych w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, z wyłączeniem badań i prób wykonywanych na dodatkowe żądanie zamawiającego,

9. Koszty ubezpieczeń majątkowych budowy,

10. Koszty uporządkowania terenu budowy po wykonaniu robót,

11. Opłaty graniczne, cła, akcyzy i inne podatki należne za robociznę, materiały i sprzęt,

12. Wszystkie inne, niewymienione wyżej ogólne koszty budowy, które mogą wystąpić w związku z wykonywaniem robót budowlanych zgodnie z warun­kami umowy oraz przepisami technicznymi i prawnymi.

c. Ogólne koszty prowadzenia działalności gospodarczej przez wykonawcę:

1. Ryzyko obciążające wykonawcę i kalkulowany przez wykonawcę zysk,

2. Wszelkie inne koszty, opłaty i należności, związane z wykonywaniem robót, odpowiedzialnością materialną i zobowiązaniami wykonawcy wymienionymi lub wynikającymi z treści dokumentacji projektowej, specyfikacji technicz­nych wykonania i odbioru robót, warunków umowy oraz przepisów dotyczą­cych wykonywania robót budowlanych.

14.9 Wykonawca opisów poszczególnych pozycji przedmiaru robót nie powinien traktować jako ostatecznie definiujących wymagania dla danych robót.
Nawet, jeże­li w przedmiarze robót tego nie podano, wykonawca winien przyjmować, że roboty ujęte w danej pozycji muszą być wykonane według:

  • Specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
  • Obowiązujących przepisów technicznych i wiedzy technicznej,
  • Projektu (wzoru) umowy.

14.10 Ceny umieszczone przy poszczególnych pozycjach przedmiaru robót muszą obejmować koszty wszystkich następujących po sobie czynności, niezbędnych dla zapewnienia zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową i wy­maganiami podanymi w szczególności w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, a także z wiedzą techniczną i sztuką budowlaną.

14.11. Jeżeli w opisie pozycji przedmiaru robót nie uwzględniono pewnych czynności czy robót tymczasowych, związanych z wykonaniem danej roboty budowlanej (np. wykonywania, montażu i demontażu deskowań, pielęgnowania betonu i wszelkich innych prac pomocniczych na placu budowy i na stanowiskach roboczych), to koszty tych czynności i robót powinny być przez wykonawcę uwzględnione w cenie określonej dla danej pozycji lub rozrzucone na wszystkie pozycje poprzez ujęcie ich w kosztach ogól­nych budowy.

14.12. Wykonawca, bez uprzedniej zgody zamawiającego, nie może dodawać dodatko­wych pozycji do przedmiaru robót, zmieniać kolejności pozycji lub ich opisu. Jeże­li w przedmiarze robót nie uwzględniono pewnych robót uwidocznionych w prze­kazanej wykonawcy dokumentacji projektowej, to wycena kosztów tych robót w kosztorysie ofertowym może nastąpić jedynie za zgodą zamawiającego i w miej­scu przez niego wskazanym.

14.13. Wykonawca nie może samodzielnie zmieniać ilości robót określonych w poszczególnych pozycjach przedmiaru robót.

14.14. Pozycje przedmiaru robót, które nie zostaną wycenione w kosztorysie ofertowym, nie będą odrębnie opłacone przez zamawiającego po ich wykonaniu. Ustala się, że stawki i ceny dla tych pozycji są pokryte przez stawki i ceny podane w innych pozycjach przedmiaru robót.

14.15. Jeśli w opisie danej pozycji przedmiaru robót pozostawiono miejsca niewypełnione i odpowiednio oznaczone (np. przez wykropkowanie), wykonawca winien w kosztorysie ofertowym samodzielnie wpisać brakujące dane np. nazwę oferowanego przez siebie materiału czy urządzenia. Przed wstawieniem cen do każdej pozycji w przedmiarze robót, wykonawca powinien zapoznać się z odpowiednimi dokumentami przetargowymi.

14.16. W kosztorysie należy wpisać stawki i ceny dla wszystkich pozycji przedmiaru robót.

15. Informacja o formalnościach, jakie powinny być dopełnione po wyborze oferty

15.1. W zawiadomieniu o wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający poinformuje wykonawcę o terminie i miejscu zawarcia umowy.

15.2. Do dnia zawarcia umowy wykonawca zobowiązany będzie do dostarczenia kopii uprawnień oraz aktualnego dokumentu przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa lub dokumentu równoważnego, dla osób wykazanych w Wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (Załącznik nr 7 SIWZ).

15.3. Osoby reprezentujące wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.

16. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

17. Informacje dotyczące umowy

17.1. Z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę najkorzystniejszą, zostanie podpisana umowa wg wzoru umowy – załącznik nr 6. Termin zawarcia umowy zostanie określony w informacji o wynikach postępowania. Termin ten może ulec zmianie w przypadku złożenia przez któregoś z wykonawców odwołania. O nowym terminie zawarcia umowy wykonawca zostanie poinformowany po zakończeniu postępowania odwoławczego.

17.2. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy, w okolicznościach podanych poniżej:

1) Zmiana terminu wykonania umowy może nastąpić w przypadku:

    1. wystąpienia siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenie bądź połączenie zdarzeń zewnętrznych, obiektywnie niezależnych od Zamawiającego lub Wykonawcy, które zasadniczo i istotnie uniemożliwiają wykonywanie części lub całości zobowiązań wynikających z Umowy, których nie można było przewidzieć i którym, ani Zamawiający, ani Wykonawca nie mogli zapobiec ani ich przezwyciężyć i im przeciwdziałać,
    2. działania osób trzecich albo innych zdarzeń, które uniemożliwiają wykonanie części lub całości zobowiązań wynikających z Umowy w terminie lub mogących negatywnie wpływać na jakość wykonywanych robót,
    3. konieczności wykonania dodatkowych uzgodnień, badań, ekspertyz, analiz itp.,
    4. ujawnienia w trakcie robót urządzeń, elementów instalacji, konstrukcji, których istnienie lub lokalizacja nie wynika dokumentacji projektowej,
    5. konieczności wykonania zamówień dodatkowych,
    6. ograniczenia zakresu robót wynikającego z wprowadzenia istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego zmian w dokumentacji projektowej,
    7. wstrzymania robót lub przerw w pracach powstałych z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego,
    8. nieterminowego przekazania terenu budowy przez Zamawiającego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.

2) Zmiana zakresu rzeczowego robót może nastąpić w przypadku:

    1. konieczności wykonania robót zamiennych,
    2. konieczności wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. nadzoru budowlanego, PIP i in.,
    3. ograniczenia zakresu robót wynikającego z wprowadzenia istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego zmiany w dokumentacji projektowej.

3) Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy (ceny podanej w ofercie) może nastąpić w przypadku:

    1. zmiany stawek podatku VAT,
    2. zmiany zakresu zamówienia, nie powodującej rozszerzenia określenia przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ, wynikającej z wprowadzenia istotnych lub nieistotnych w rozumieniu Prawa budowlanego zmian w dokumentacji projektowej,
    3. konieczności wykonania robót zamiennych,
    4. zwiększenia lub zmniejszenia ilości robót wynikającego z rzeczywistych obmiarów,
    5. braku środków finansowych, ich zwiększeniem lub zmniejszeniem, czego Zamawiający nie mógł przewidzieć przy zawieraniu umowy,

4) Inne zmiany:

    1. zmiany danych podmiotowych Zamawiającego i Wykonawcy,
    2. zmiany osób wyznaczonych do: kierowania robotami, nadzorowania robót, współdziałania przy realizacji umowy oraz innego zatrudnionego personelu.
    3. zmiany podwykonawców: w przypadku wprowadzenia podwykonawcy, wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji z podwykonawcy, zmiany zakresu prac wykonywanych przez podwykonawcę.

17.3. Warunkiem dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w formie aneksu do umowy.
Podstawą aneksu do umowy będzie Protokół konieczności i/lub wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, zatwierdzony przez obie strony, określający przyczyny zmiany i potwierdzający wystąpienie okoliczności wymienionych w pkt.17.2., który będzie załącznikiem do aneksu zmieniającego umowę. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.

18. Informacja na temat aukcji elektronicznej

Zamawiający nie przewiduje w niniejszym postępowaniu przeprowadzenia aukcji elektronicznej.

19. Pouczenie o środkach ochrony prawnej

19.1. Wykonawcom, których interes prawny doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp przysługują środki ochrony prawnej przewidziane wspomnianą wyżej ustawą.

19.2. Zasady, terminy oraz sposoby korzystania ze środków ochrony prawnej szczegółowo regulują przepisy działu VI ustawy Pzp – Środki ochrony prawnej (art.179-198g ustawy Pzp).

20. Załączniki

Następujące załączniki stanowią integralną część SIWZ:

  1. SIWZ
  2. Załącznik Nr 1 – formularz oferty.
  3. Załącznik Nr 2 i 2a - oświadczenie o spełnianiu warunków podmiotowych oraz o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania.
  4. Załącznik nr 3 – oświadczenie o nie przynależności do grupy kapitałowej.
  5. Załącznik Nr 4 – wykaz robót.
  6. Załącznik Nr 5 – przedmiary robót.
  7. Załącznik Nr 6 – wzór umowy.
  8. Załącznik Nr 7 – wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.
  9. Załącznik Nr 8 -  STWiORB - ośw. awaryjne_2 Witosa
  10. Załącznik Nr 9 - STWiORB - wlz-ty i inst. wewn.  w segmencie  D w ZSO 7
  11. Załącznik Nr 10 - PW_wlz-ty i inst. wewn. ZSO 7 ul. WitosaPW_wlz-ty i inst. wewn. ZSO 7 ul. Witosa
  12. Załacznik Nr 11 - opis_ośw. awaryjne_ZSO_Nr_7_Witosaopis_ośw. awaryjne_ZSO_Nr_7_Witosa
  13. Załącznik 12 - rysunek 0E-20E-2
  14. Załącznik Nr 13 - rysunek 9E
  15. Załacznik Nr 14 - rysunek 10E
  16. Załącznik Nr 15 - rysunek 11E
  17. Załącznik Nr 16 - rysunek 12E

Czas wytworzenia:  29.05.2015
Czas udostępnienia:  29.05.2015
Ostatnia zmiana:  
Wytwarzający / odpowiadający: M. Lizurek
Udostępniający: M. Lizurek